Nu är jag hemma igen!

Gårdagen var en jättebra dag!

I skolan presenterade alla grupper sina stadsdelar som vi har arbetat med i några veckor. Alla var stadsdelar som ingick i miljonprogrammen på 70-talet, och idag kan man se tydliga skillnader mellan dem beroende på hur de var planerade, hur husen låg, om det fanns bra kommunikationer till staden och så vidare. Det var riktigt intressant faktiskt! Kul att för en gångs skull få in lite praktiska saker i en annars ganska teoretisk kurs.


På eftermiddagen diskuterade vi kring markanvändsningsproblem, både i Sverige och utomlands. Återkommer nog till det i senare inlägg. Väldigt intressanta problem att diskutera kring!


Därefter åkte jag till Alingsås för att träffa mina kära kompisar som varit i Australien senaste månaderna. Det var riktigt roligt. Vi pratade, drack vin, åt nachochips och guacemole. Tåget hem därifrån vid halv elva var dock bland det värsta jag gjort. Becksvart ute så man inte kunde titta ut, inga människor på tågte som man kunde titta/tjuvlyssna på och kallt som på Arktis.

Roade mig med att fota mitt enda sätt att hålla mig vaken - choklad - vilket dock fick mig lite ångestfull eftersom jag inte tränat på en vecka...



Tänkte sedan vara smart och fotografera ut genom fönstret, men upptäckte sedan att insidan av tåget bara speglade isg i rutan. Blev dock ett ganska coolt foto eftersom man på bilden ändå kan se konturerna av perrongen på utsidan av fönstret.



Under förmiddagen idag ska jag försöka fixa ihop ett träningspass på tre låtar som jag ska ha på ledaruttagningen till Friskis&Svettis på tisdag. En styrkelåt, en konditionslåt och en stretchinglåt - någon som har några tips?


Vad ska ni hitta på?

Kommentarer
Postat av: Maria

Choklad är så gott att man inte borde få ångest eftersom det inte GÅR att hålla sig borta :) :P Ha det bra!

2009-05-08 @ 09:53:28
URL: http://mialind.blogspot.com/
Postat av: Micaela.

Okej, ja jag vet dock inte om vi har nån eko affär här:S

2009-05-08 @ 10:15:46
URL: http://pickmynose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0