Klimatsmarta vattentips

 

Några vattensparartips:

  • Borsta inte tänderna med rinnande vatten (kan tyckas självklart)

  • Duscha kortare och kallare - eller byt till en snålspolande duschmunstycke

  • Byt ut din gamla toalett mot en nyare och spara på vattnet

  • Fyll diskmaskinen innan du diskar

  • Fyll tvättmaskinen innan du tvättar


Och för er som inte fattar varför vi i Sverige, världens regnigaste land, ska spara på vattnet:

Vattenanvändning innebär energianvändning. Genom att spara på energin så sparar vi in på de koldioxidutsläpp och andra skador som energiproduktionen skapar. Förstår ni?

 

Kommentarer
Postat av: Lexie

tack så mycket :D

bra tips det där :)

2009-05-19 @ 13:26:11
URL: http://alexandrasbilder.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad intressant med en så kallad miljöblogg må jag säga ! Själv brukar jag tänka på att ta cyklen till skolan och åka buss till jobbet och så.. Sedan brukar jag även titta efter ekologiska kläder ! De är så fiina oftast :) Men som du säger, en smart sak är att spara in på vattnet på enkla sätt ! I Halmstad där jag bor vet jag att några ungdomar har startat en miljöförening, så de informerar och gör olika saker för att främga miljön ! Sango tror jag den heter ! Det är också en rolig sak tycker jag :) Kul idé, att blogga om miljön ! Ha det fint, KRAMAR / H.

2009-05-19 @ 15:27:14
URL: http://herikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0