Arbete om marknära ozon

Har nu suttit hela dagen med min grupp och diskuterat hur vi ska lägga upp arbetet som vi ska skriva om hur marknära ozon påverkar luften på landsbygden.

Vi har tänkt rikta in oss på de skador som blir för jordbruket, att till exempel grödorna blir mindre och färre och att vete är en gröda som är väldigt känslig och som därför kanske inte kommer odlas lika mycket i framtiden.

Möjligheten finns också att genmodifiera grödor så de inte blir lika känsliga för marknära ozon. Vad tycker ni om GMO, genmodifierade organismer, förresten?


Själv ska jag tills onsdag morgon ha skrivit några rader om vad det finns för lagstiftning när det gäller halter av märknära ozon. De svenska miljömålen berör ju ozon, vilket även regler från EU och WHO gör. Frågan är om målen är realistiska samt om de är tillräckliga!

Har dock bestämt mig för att skriva de där raderna imorgon och idag inrikta mig på att diska, kolla in ytterligare en lägenhet på Hisingen, läsa "män som hatar kvinnor" samt kolla in lördagens avsnitt av Robinson.

Vad ska ni hitta på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0