Allmänna funderingar efter helgen

Varför blir man alltid så besviken när Sveirge kommer fjärde sist i Eurovision song contest år efter år. Var kommer alla höga förhoppningar ifrån? Var kommer ens mitt intresse ifrån?

I år missade jag dock tevehögtiden för första gången i mitt liv. Kanske var det det första steget ut i frihet från dessa fruktansvärda tevetimmar? Kanske har jag nu brutit en meningslös tradition och ett uselt sett att tillbringa/kasta bort mitt liv?





På kalaset jag var på i helgen fick vi tjejer möjlighet att skjuta lerduvor. Var faktiskt mycket roligare än förväntat, även om jag var livrädd att skjuta axeln ur led som man tydligen kunde göra om man var oförsiktig. Vilket är ett av de ord som beskriver mig ganska bra.

Förvånad blev jag också när det visade sig att vi skulle skjuta på något som liknade små oranga frisbees. Jag trodde ju man skulle försöka träffa små runda, bruna saker av lera. Eller något som i alla fall liknade duvor.

Men jag var inte direkt någon hejare på lerduveskjutning även om det var roligt. Men det hade ju varit ännu roligare om jag hade varit duktig på det...


Hur lika duvor är dessa??


Avslutningsvis har jag i helgen lagt märke att jordgubbslandet hos min mamma fullständigt svämmar över av jordgubbsplantor och blommor! Även körsbärsträdet är översållat av små gröna bär och äppelträden står i fin blom fulla med bin.

Det ser ut att bli en god sommar!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

okej :)

konfaläger, typ åka till luleå, umgås med vänner och massa sånt!

2009-05-17 @ 15:08:17
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Postat av: Julia - nominera till månadens blogg

jag trodde vi skulle hamna runt den platsen så var inte besviken alls

2009-05-17 @ 16:22:36
URL: http://jsomijulia.se
Postat av: lovisa

norrmannen var hur fin som helst!:D

2009-05-17 @ 16:56:25
URL: http://llovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0