Azar mest inflytelserik i miljö-Sveirge

Christian Azar har tydligen blivit utsedd till den mest inflytelserika i miljö-Sverige - enligt Miljöaktuellt den 10 februari http://miljoaktuellt.idg.se/2.1845/1.211143/har-ar-hela-listan

Bra val tycker jag!

Läste under jullovet hans bok "Makten över klimatet". Hur bra som helst. Inte alltför tjock och därmed lätt att ta till sig för vanliga människor, och jag tror faktiskt att den har potential att få upp ögonen för miljöproblem även på den största skeptiker.

Roligt också att tidningen har tilltro till stadsministern, även om han väl inte gjort alltför mycket för klimatet än kanske. Miljöbilspremien var dock ett steg i rätt riktning och jag hoppas att regeringen inte, trots finanskrisen, tar bort den. Tror att det är en god morot för folk att köpa en miljöbil.

Kommentarer
Postat av: Robin Rickardsson

Gött att man har Azar som föreläsare i tvåan!

2009-03-26 @ 18:07:35
Postat av: Affe

NIce. tänkte sätta mig och läsa den boken snart också. Ska ha honom som lärare i höst. ska bli nice. nice blogg!!!

2009-03-26 @ 18:19:17
Postat av: Alice

avis på er... kanske kan dyka upp nångång och lyssna på honom:)

2009-03-26 @ 18:43:19
Postat av: Robin Rickardsson

Köpte den boken som julklapp till mormor och min far, en bra och dyr present (300kr/bok). Bud på att låna den av far.

2009-03-26 @ 20:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0