Två frågor såhär i valtider

Låg och gottade mig i solen på en gräsplätt en bit från lägenheten. Gillar egentligen inte idén med att sola i bikini bland massa folk på en gräsplätt bredvid en gångväg, men vad har man att välja på nu när man blivit stadsbo?!




Innan dess åt jag lunch med mamma på stan. Räksallad. Mmm. Slogs dock av två saker när jag var på stan och såg alla uppställda valstugor.

För det första - var är alla politikerkvinnor? Varför dtår inte dem och tjôtar i stugorna och raggar väljare? Vem vill bli uppraggad av en femtioårig gubbe med ölmage och rutig skjorta nerstoppad i ett par jeans från Ullared? Varför syns bara den typen av politiker?

För det andra - varför är alla miljöpartister som syns typiska miljöknuttar med palestinaliknande sjal, fjällräven och trasiga converse. Jag tror att de skrämmer bort många potentiella väljare som tycker att miljöpartiet verkar för radikalt. Var är alla miljöpartister som ser ut som vanliga svenssons och som skulle kunna locka äldre människor (över 30) som är helt vanliga men ändå miljöintresserade?

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Tack för tipset om bloggen, intressant! Bra iakttagelse, jag tycker att dom flesta politiker ser ut som en stereotyp och förstärker allas fördomar, oavsett vilket parti de representerar. Lite tråkigt att de inte anstränger sig så att flera svenssons kan identifiera sig med dom.

2009-06-01 @ 15:43:09
URL: http://www.rebeckaochvalp.wordpress.com
Postat av: nicolito

Har du funderat på hur mycket energi som går åt vid framställning och transport av en flaska mineralvatten istället för en flaska kranvatten?



Nu var jag elak, men som miljövän får man leva med dåligt samvete :P

2009-06-02 @ 10:28:30
URL: http://otorongo4ever.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0