Förlåt mig!

Då är LadyGreen tillbaka från exilen kanske ni tänker nu. Landsflykten.

Ja, förlåt mig att jag inte bloggat på cirka 100 timmar.

Jag har varit i vårt kära sötsaksgrannland i väst.
I det grötiga språkets land.
Jag har varit i Danmark.


Vi bodde på pojkvännens släktings gård på den danska landsbygden bland enorma åkrar och kor. Familjen vi bodde hos bedrev odling för eget bruk och hela helgen har vi ätit hemmaodlad potatis och jordgubbar. Mysigt och ekologiskt. Inga större ekologiska fotavtryck har gjorts, förutom några enorma kliv eftersom vinet kom från östra Australien.

Värre, miljömässigt set,t var jag dock när jag godtroget klev ombord på Stena Line och det senare visade sig att vi visst bokat en expressfärja. En snabbfärja. Världens miljöovänligaste färdsätt. Jag skäms verkligen. Både flygtur och snabbfärja på mindre än en månad. Det enda jag har att skylla på är att vi ingenting förstod förrän vi kom fram cirka tre timmar för tidigt. Men ja, jag blev lite misstänksam när vi gick ut på däck och vattnet försvann bakom oss i en rasande fart.

Nu sitter jag och äter lite grönsallad här hemma i min ensamhet och lyssnar på soundtracket till Smala Sussie. Grönsallad är i alla fall miljövänligare än kött. Eller kanske inte eftersom tomaterna är från Spanien och salladen och gurkan från typ Holland. Men ändå, jag gjorde ett försök. Och så tänkte jag på min kropp som inte ska ha mer kalorier efter alla Nutella-frukostar.


Hur har ni haft det i helgen? Varit på Peace&Love kanske? Eller glassat i solen?

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Åh. Fick du sand överallt?



Man får det i Danmark.

Det klibbar fast i nutellan också, till och med.

2009-06-29 @ 02:50:55
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0