Allmänt flumm

Vet ni hur trött man blir om man först flyttar, sen sover sex timmar, sedan jobbar i sju timmar, sedan flyttar igen?

Ingen idé att ni försöker gissa. Det är oförståeligt om man inte varit med om det. Jag visste inte själv hur dåligt jag kunde må. Nu vet jag.


Okej, jag överdriver lite. Men ni fattar poängen - jag vill bara krypa ner under täcket och sova. Tyvärr går inte det eftersom det himla högtrycket har kommit. Vem vill ha 25 grader varmt när man flyttar? Imorgon kväll kommer det dock vara skönt att sitta och glassa i kvällssolen, äta jordgubbar från trädgården och njuta av ledigheten. Och känna mig typ 1500 kronor rikare! Ahhh...

Förresten. Jag har redan vant mig vid att grilla kyckling. Idag bara gjorde jag det. Mekaniskt. Utan att tänka.  Utan att protestera. Hade lika gärna kunnat vakta fångar i ett koncentrationsläger. Nu vet jag hur de tänkte, de som jobbade som vakter och mördade. Eller rättare sagt, jag vet hur de inte tänkte.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0