Trippelkris (finanskris, klimatkris och personlig byxkris)

Jag är desperat nu. Jag måsta hitta ett par jeans. Jeans av ekologisk bomull. Gärna rättvisemärkt. Gärna inte för dyra.

Jag har ett alternativ till att köpa ett par byxor. Det alternativet är omöjligt att utnyttja.


Alternativet är att använda ett par jeans jag fått av min pojkväns mamma.
Ett par missSixty-jeans.
Ett par jeans som är så tajta att jag måste ha knappen uppknäppt för att inte få magknip.
Ett par jeans som är cirka femton centimeter för långa så jag måste vika upp dem sju varv så som man tvingades göra som barn för att man skulle kunna "växa i sina byxor".

Det är höjden av förnedring, att inte få på sig ett par jeans som passar ens svärmor (måste man vara gift för att ha en svärmor?!). Att ens ha samma jeans är pinsamt, men att inte ens kunna ha samma jeans för att man är för stor kring midjan och har för korta ben är förnedring. På en skala från ett till tio är det TIO.


Alltså måste jag hitta en affär som säljer ekologiska jeans hyffsat överkomligt. Hjälp mig ur denna lose-lose-situation!

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Jag var faktiskt i stan och kikade lite idag, men jag hittade faktiskt inga...

2009-07-21 @ 22:16:03
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Pinky - confessions of a blonde

hej. Får jag bara fråga en sak utan att du tar illa upp (som så många tycks göra nu för tiden, bara man ställer en enkel fråga, haha) Varför är du så intresserad av miljön? Jag menar, det är toppen att folk bryr sig, men tycker du inte att det kan gå lite till överdrift? Tacksam för svar! Kramar!

2009-07-21 @ 22:21:41
URL: http://piinkys.blogg.se/
Postat av: Miss Dramaqueen

Tyvärr är jag och jeans inga fan av varandra...men jag håller ögonen öppna!

2009-07-22 @ 17:36:10
URL: http://itisart.blogg.se/lisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0