Svininfluensan

Känns som att det är något jag inte riktigt fattar.

Det här med svininfluensan nämligen. Hur farligt kan det vara tänker jag. Men alla verkar inte riktigt hålla med mig.

På nyheterna berättar de att sjukavdelningar omstrukturerar för att förbereda sig inför pandemin. Att de räknar med att tio procent kommer bli smittade. Att de förbereder sig så att samhället ska kunna fungera så mycket som vanligt trots att influensaepidemin är över oss. Jag sitter med stora ögon och är chockad. Trodde inte att det var såhär farligt.

Sedan går jag in på nätet och första nyheten på SvD handlar om att 22-åringen som är dödssju efter att ha blivit smittad av svininfluensan nu andas med en konstgjord lunga för att kunna syresätta sitt blod.

Herre min Gud, detta låter allvarligt. Borde jag bli rädd??!


Vad har du smittat oss med, sötnos?!

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Jag funderar också på det där. Jag inbillar mig att det är många som blir sjuka, men sen vet de inte vem som blir ALLVARLIGT sjuk och att det är därför myndigheter etc vill vara beredda? De måste ta varända en som smittas på "allvar"? Kan det vara så?

2009-07-20 @ 21:25:22
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Myaraq

Jag tar allt sånt med ro.

Kan jag inte påverka det är det ingen idé att hetsa upp sig.

2009-07-20 @ 22:07:49
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Rondine

Jag känner mig väldigt oroad och jag tror att myndigheterna är för sent ute.

Min magkänsla (och jag hoppas jag har fel) säger mig att vi kommer att få se en snabb spridning, när semestrarna är slut och skolan börjar.

Läs gärna mitt senaste inlägg i samma fråga.

2009-07-21 @ 19:03:27
URL: http://rondine.blogg.se/
Postat av: Miss Dramaqueen

Det var någon (utomlands nånstans, minns inte riktigt) som blev sjuk på onsdagen men var ute och gick omkring som vanligt (frisk?) redan på söndagen..så det är olika tror jag..

2009-07-22 @ 17:29:04
URL: http://itisart.blogg.se/lisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0