Storstädning

Har nu gjort en storstädning av mitt rum.

Eller ja...

...dammsugit och skakat mattan.


Hörde nämligen  på radion om en undersökning som visade på att människor som vistas mycket i dammiga lokaler löper större risk att drabbas av astma vilket utlöste mitt städanfall. Mitt rum var, milt sagt, ofattbart dammigt. Jag som vanligtvis är ganska ordentlig har fullständigt struntat i att dammsuga.

Under min säng fann jag ett stort antal tomma skokartonger som var väldigt dammiga (har av någon anledning fått för mig att tomma skokartonger är saker som är bra att spara). Hittade också en annan spännande låda under min säng full av gamla julsaker jag brukade pynta mitt rum med, både fula och mindre fula saker. På locket stod det (efter att jag sopat bort dammtussarna):
 
Måste säga att jag verkade vara lika lillgammal som barn som folk hävdar att jag var... Dock ingen stjärna på att stava.


Utöver dessa fynd hittade jag också min mammas fotkräm som varit spårlöst försvunnen sedan jag lånade den för någon vecka sedan. Hon fick anledning att använda sitt favoritordspråk "städar man så finner man"...


Nu har jag städat klart för i år!! Dags för en romantisk komedi som man fick med när man köpte Tara. Och nej, ddeet är inte jag som köpte Tara. Så lillgammal är jag inte...

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Jag har läst/hört någon stans att det är GAMMALT damm som är som mest allergiframkallande. Så att det man gjorde förr i tiden att man städade ALLT en gång om året i stället för så som vi gör tar lite på samma ställen varje vecka, borde vara bättre...

2009-07-29 @ 20:35:13
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Rebecca Utan RÄkor

Nu känner jag lite att jag med borde städa. Fan.



Sv: Tights, leggings, strumpbyxor, barbent på sommaren. Klänningar alltså. :P

Fy för jeans.

2009-07-30 @ 11:45:39
URL: http://alltutom.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg! :)

2009-07-30 @ 15:51:00
URL: http://mariiette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0