Och så var det det där med konditionen...

Det sägs ju att det smartaste ur hälsosynpunkt är att hålla uppe konditionen även under sommaren då de flesta gym kör med reducerade scheman. Det smartaste är inte att som jag hålla upp helt med träningen mellan maj och augusti.

Jag tror dock att jag får bäst kondition genom att inte jogga alls.


Ja, ni läste rätt - och här kommer förklaringen:

Skulle jag ge mig ut och jogga ikväll så skulle jag orka ungefär 400 meter innan jag skulle falla ihop. Därefter skulle jag skämmas och full av självförakt för min dåliga kondis inte visa mig ute i joggingkläder på resten av sommaren.

Om jag däremot tar en rask halvtimmespromenad ikväll, och en till de närmsta kvällarna så kommer jag förhoppningsvis om några veckor ta mina första joggingsteg och kanske, åtminstone, orka med en kvarts jogging. Och eftersom jag klarade av passet ge mig ut på ytterligare en någon dag senare, med det goda minnet av hur bra det gick när jag sist sprang.


Alltså, promenad ikväll!


En sån här hurtbulle kommer jag nog aldrig att bli. Åtminstone inte med mig själv som personlig tränare...

Kommentarer
Postat av: pelle

Dessutom så är promenaderna bra mycket trevligare, om du frågar mig ;D

2009-07-22 @ 00:34:54
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Miss Dramaqueen

Håller med dig!

2009-07-22 @ 17:34:51
URL: http://itisart.blogg.se/lisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0