"Koldioxid är dåligt"

Det uppstår komiska situationer när jag sitter i en mörkvbå Volvo tillsammans med bilskoleläraren och lär mig "ecodriving" och hon håller en fem-minuters-lektion för mig om hur bilavgaser förstör miljön.

"Bensin släpper ut koldioxid och det är inte bra. Det vill vi inte. Om vi inte bromsar mer än nödvändigt, utan istället slutar gasa mycket tidigare, så släpps mindre koldioxid ut. Det är bra! Alltså ska du varken gasa eller bromsa i onödan, samt köra på höga växlar då dessa drar mindre bränsle än låga."


Jag nöjde mig med att le inombords, och inse att hon troligtvis inte hade en aning om varför koldioxid är dåligt. Det är bara inte bra helt enkelt - en körskolelärares motto.


Kommentarer
Postat av: Myaraq

Jadå. Det är som g8-nissarnas beslut.

Max två grader klimattak.

Alltså.



Jeez

2009-07-12 @ 07:42:06
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: HasseN

Har en vän som är körskollärare, som också är pinsamt PK. Grejen var att han inte hade en aning om vad det var för farligt, utan gick på medias svammel..:)

Finns ju inte ett enda bevis för att CO2 driver klimatet, och de de flesta indicierna pekar ju på att det inte har ett skvatt med det att göra öht.



Så många jag frågat om dessa bevisen, men inte ett enda svar..:(

2009-07-13 @ 17:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0