Bra gjort, Fredrik!

Jag måste säga att jag faktiskt är positivt överraskad av Reinfleds tal i Almedalen. Han är faktiskt ganska konkret i sina planer och berättar i ordalag vad han tror kan lösa klimatkrisen. Att koldioxidskatter och utsläppsrätter är "the way to go" tror jag också. Att visa U-länder att utveckling kan gå hand i hand med energieffektivitet och en hållbar utveckling är också viktigt, och att visa att vi andra gärna hjälper dem!

På något skumt sätt gillar jag Reinfeldt. Jag tycker han står för sitt ord och även om k,limatet väl inte ligger högst prioriterad bland moderater så verkar han ännu kunnig. Kanske kan det komma något gott ur detta halvår ändå.

Tänk om han lyckas få till något bra i köpenhamn i vinter - kanske blir han min nya idol då?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0