Uppdate

Förlåt att jag har varit så usel på att uppdatera hela sommaren. Har tappat massa läsare sen i våras. Bara de trognaste kvar - tack!

Om en vecka börjar skolan igen så då kommer jag antagligen fly till bloggen och skriva - allt för att slippa plugga, men ändå sitta framför datorn så det känns som om man pluggar.

Det blir ekonomi i höst. År två på min väg till att bli miljöekonom. Miljö första året, ekonomi andra och sedan ett avslutande år med kombination av ämnen. I höst har jag också tänkt vara ambitiös nog att läsa engelska en kväll i veckan. Återstår att se om jag pallar... Lyckades knappt förstå mailet som skickades ut med instuktioner hur man skriver in sig på den filosofiska fakulteten. Det kändes lite motigt redan där.


Måndag och tisdag har ägnats åt att flytta. Har nu fått en studentlägenhet i Gårda där jag bor med utsikt in på Ullevis läktare. Maffigt det hade varit att bo där när Madonna var i stan. Största problemen för tillfället är 1) får man borra hål i väggarna för tavlar och lampor i en studentlägenhet utan att fråga om lov? och 2) var hittar man kompostpåsarna till hushållsavfall? Någon som bor i en SGS-lägenhet får gärna höra av sig!

Under denna dag har jag suttit på trafikskolan och först gått en ny kurs som är obligatorisk (ytterligare 500 spänn) och handlar om alkohol och trötthet i trafiken och därefter en teorilektion som överraskande nog var ganska givande. Imorgon är det körning igen och fredag är IKEA-dag. En fråga till - om man köper matbord och stolar på IKEA, ligger det också i platta paket?!


Har ni haft en bra onsdag?  

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Grattis till lgh!!



Sv: Nehej! Skulle jag lämnna Götet för en spökstad?

K N A P P A S T ! ! !



Du?

Planera in en fika med the eskimow i höst med!

2009-08-26 @ 20:31:35
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Ellen

Jag läser alla dina inlägg, även om jag kanske har varit lite dalig pa att kommentera det sista. Har haft tid att läsa men inte mer ;-)

2009-08-26 @ 21:17:32
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0