Stundande studier

Hämtade ut mina böcker inför höstens första delkurs igår kväll.
Okej, nej, de verkade inte överdrivet hemska och jobbiga. Inget på engelska. Inte förstoringsglaskrävande text. En bild här och var.


Men ändå... Man blir lite matt på tanken att man ska ha lärt sig allt som står på de där 700 sidorna om en månad.


Någon som har ett bra studieteknikstips? Jag är trött på att läsa, stryka under, skriva sammanfattningar, läsa sammanfattningarna, skriva nya, ännu kortare, sammanfattningar osv

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Well.. Det är så jag jobbar. Det enda som funkar för mig.



Men om du får nåt nytt tips här så säg gärna till.

2009-08-23 @ 16:52:34
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Miss Dramaqueen

Jag brukar snabbt läsa igenom det en gång, göra något annat, snabbt läsa igenom, göra något annat, tills det sitter..Det funkar för mig!=)

2009-08-24 @ 14:36:09
URL: http://itisart.blogg.se/lisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0