Vårtecken, plus en rolig historia

Nu är det så mycket vår det kan bli va?! Och det är nu det är som bäst - varmt väder, sol, glass, blommor, men inga getingar, humlor, myror, mördarsniglar...


 Helt perfekto!!


Såhär fint är det utanför min port! Undrar vad det är för träd? Inte ett körsbärsträd va?!


Grönt och fint runt nya Gamla Ullevi


Träden är egentligen det fina på denna bild, men när jag tänker efter är bilen rätt okej också. Färgen gillar jag i alla fall. Bilen gillar jag om det är en elbil, eller möjligen hybrid.


 
Både syrenen och rhododendron börjar slå ut!


Förresten, har ni hört den "roliga" historien om en rhododendro?!

En pojke är med sin pappa på promenad.
Pojken: pappa, vad är det där för blomma?
Pappan: det är en rhododendro min son.
Pojke: hur stavas det?
Tyst en stund.
Pappan: min son, det är en ros.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0