Ska man förändra världen så ska man...

Idag var en sådan dag när man bara ville stänga av väckarklockan, somna om och sova fram till tio för att sedan lägga mig i soffan och kolla bokstavsleken hela dagen.

Men nähä, dream on honey. Livet kallar. Det går inte bara att sova bort dagarna när man vill förändra världen i framtiden. Ska man göra det så måste man plugga och lära sig saker. Och gå upp tidigt på morgonen för att hinna lära sig så mycket som möjligt.

Men usch, ibland känns livet bara inte lockande. Framför allt i situationer på morgonen under ett varmt täcke.


Ska för övrigt idag försöka variera min lunch när jag kommer hem. Kanske till och med slå till på den gamla studentklassikern HAVREGRYNSGRÖT MED MJÖLK! Vi får se om jag ska lyxa till mig så mycket.


Have a nice green day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0