Rösta i EU-valet!

Jag har fått en del kommentarer angående mina klimatinlägg, men även angående den nya fildelningslagen om att folk känner isg maktlösa och inte vet vad de ska göra för att förbättra t ex klimatet.

Man kan lätt känna sig förtvivlad, men maktlös, och inte veta vad man ska göra för att visa vad man tycker.


Mitt tips är:

Gå och rösta i Europaparlamentsvalet söndagen den 7 juni!


Vill ni att politikerna ska genomföra en hårdare klimatpolitik så att jorden slipper gå under - rösta då på förslagsvis Miljöpartiet!!

Det är också viktigt attg påpeka - även om man inte gillar vad EU är eller gör så är Sverige nu med i gemenskapen och då blir ingenting bättre av att vi inte röstar. Går du inte och röstar så kommer inte EU att styras av folk med de åsikter som du stödjer.


 

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh jag gillar också miljöfrågor väldigt mycket :) fast jag borde nog bli lite bättre på att tänka på småsaker som att släcka ljuset i rum jag inte är i och inte ha kylskåpsdörren öppen så länge :P

2009-04-22 @ 20:37:25
URL: http://aannapannas.blogg.se/
Postat av: Andreas

Hej!

När det känns som om det är kört för jorden så brukar jag tänkta på denna bilden:

evergiveup.jpg" rel="nofollow">http://www.mu.edu.tr/departments/yabancidiller/neverevergiveup.jpg

Den får symbolisera inställningen som vi måste ha.

Vad pluggar du?

2009-04-22 @ 22:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0