Min utbildning

God morgon på er!!

Får man dricka O´Boy till frukost när man fyller 19 alldeles strax?
     Jaja, riktigt gott var det i alla fall! Men det får inte bli en vana...


Tänkte i korthet, innan jag beger mig till Angered på fältstudie, beskriva utbildningen jag läser.


Programmet heter Samhällsvetenskapligt miljövetarprogram och går på Göteborgs Universitet. Ett treårigt program med möjlighet att ta en master på ytterligare två år.

  • Första året får man en naturvetenskaplig grund när man läser om alla miljöproblem (försurning, klimatförändringar, övergödning, markanvändningsproblem mm).

  • Andra året väljer man en samhällsvetenskaplig inriktning som man läser hela året. Jag ska välja företagsekonomi, men man kan också välja nationalekonomi, stadsvetenskap, kulturgeografi och humanekologi.

  • Tredje året kommer jag läsa om hållbart företagande och lite andra "mixade" kurser för att sedan skriva min uppsats. De kurser man läser detta år är fortsättningar på den inriktning man valde.

Tycker ni det låter spännande - kontakta mig eller kolla in på Göteborgs Universitets hemsida!!

Nu ska jag som sagt ut i Angered för att senare skriva ett arbete om markanvändning i området och hur vi (jag och min grupp) tycker man skulle kunna disponera området med bostäder, affärer, sjukvård, skolor osv. Hoppas det blir kul! Det är ju sol i alla fall - alltid något!


Vad ska ni hitta på idag?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0