Lite olika tips från mig

Lite bilder från kvällen som gått:

  
Middagen - pasta med köttfärsröra jag hittade i frysen. Sådär gott. Tycker alltid middagen blir äcklig när man äter ensam.  Man blir typ illamående och mätt direkt. Jättetrist. Och sen var jag ju tvungen att spara mig till godiset...!

Tog också en bild för att visa ett miljö- och tidssparartips. Koka upp pastavattnet i vattenkokaren! Redan såklart många som gör det, men jag vet också många som inte gör det. Går mycket snabbare och sparar energi!


Mitt lördagsgodis. Ska jag vara helt ärlig orkade jag inte skala apelsinen, utan åt bara godiset. Jag åt ju faktiskt en apelsin imorse. Hur många ska man orka skala på en dag?!


Nu på kvällen har jag kollat på Babben & Co. Det måste vara ett av de sämra programmen just nu. Intervjuerna är väl helt okej, men skämtgrejen med "heta stolen" och de otroligt usla komikerna är ju bedrövligt. För det första, vem bjuder in Shirley Clamp som gästkomiker? Hon har väl aldrig någonsin sagt ett roligt ord. För det andra, det måste bli pinsamt för "komikerna" då det alltid är minst en person av tre (och därmed statistiskt sett en tredjedel av publiken) som klarar sig igenom de fem "roliga" minuter utan att ens dra på munnen.

Idag var Ernst den enda som skrattade, men det kändes mest som att han inte ville göra komikerna och Babben ledsna och skrattade för att de inte skulle tappa all sin självkänsla. Vilket kanske hade varit bäst för oss alla. Då kanske vi slipper ytterligare en säsong.

Det bästa i hela programmet var Salems framträdande. Han är ju bara underbar!

Bild från Expressen


Därefter stängde jag av teven och kollade på några HippHipp-avsnitt på datorn vilket var betydligt mer högkvalitativ komik. Helt klart roligast är Torvald och hans kompis - bergsbestigarna som sitter i tältet och leker 20-frågor-leken där man ska lista ut vem den andra tänker på. Riktigt, riktigt roligt! Eller nej, Tiffany Persson är roligast. Bergsbestigarna kommer tvåa. 


Roligast i HippHipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0