I väntan på... del II

Nu har jag väntat klart på att alla saker bara ska hända av sig själv och tagit tag i mitt liv.

Kände mig lite uppgiven förut, men sedan bostadsbolaget ringde och sa att "vi har ett tråkigt meddelande att komma med. Ni fick ej lägenheten" blev jag lite peppad av ilskan/besvikelsen och satte igång att plugga. Läste åtminstone tjugo sidor vilket är en ökning med 100 % om man tittar på de senaste dagarnas pluggande.


Därefter gick jag iväg till kära Friskis och jympade med alla 40+tanter och en och annan flintskallig gubbe.


Friskis i Göteborg ska ha en ledaruttagning den 12 maj och jag funderar allvarligt på att gå dit och köra några låtar med jympa så de får se vad jag går för...

Nej, men allvarligt. Jag hade tyckt det hade varit kul att leda två pass i veckan och få in lite nytt fräscht blod i Friskisgänget. Mina 19 år hade drastiskt sänkt medelåldern tror jag. Dessutom kanske motionärerna på mina pass kan få höra lite modernare musik än typ Carola, Tomas Ledin och ABBA. Inte för att jag är så hipp, men jag var knappt född när de artisterna hade sina karriärtoppar... Hade ni gillat lite yngre jympaledare på Friskis?


Lyckades också få pojkvännen att laga mat som stod klar på bordet när jag duschat av mig svetten. Riktig lyx att få maten serverad nu när man bott hemifrån i snart ett år. Kyckling, couscous, majs och broccoli var inte dåligt heller. Och iskallt vatten - inget godare finns.

Så nu funderar jag lite på hur jag ska lägga upp kvällen - glass och chokladsås och rapport för att sedan plugga en halvtimme och sedan kolla Debatt låter bra tycker jag. Annars några avsnitt HippHipp och glass. Eller krypa ner under täcket och läsa Stieg Larsson.

Måste dock erkänna att jag inte är så frälst av Millennium-trilogin som alla andra verkar ha blivit. Gillar i och för sig inte deckare så kanske är därför jag inte har fastnat. Är för lättskrämd och mörkrädd för att klara av blodiga deckare. Blev till och med rädd av Kitty-böckerna när jag var liten...


Känner att det här inlägget svävade iväg väldigt nu! Bättring måste ske. Till exempel genom att sätta mig och plugga. Lite svårt bara när pojkvännen har youtubat upp låtar med Erik Billings punk/rockband som dånar i hela lägenheten. Måste muta honom så han stänger av. Kanske lite ryggmassage ikväll...?!


Ha en underbar kväll alla läsare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0