Fördelar med ekologisk mjölk

Tänkte nu lista lite fördelar med ekologiska mejeriprodukter för er som tvivlar på dess positiva verkan och undrar om inte Marit Paulsens kovändning var rätt.

Fördelar med ekologiska mejeriprodukter:


1. Vi slipper användning av konstgödslingsmedel vilket både ger övergödning samt försurar våra sjöar och hav. Fosforn som finns i handelsgödsel bryts dessutom ur gruvor vilket är ohållbart i längden. Vi måste lära oss att sluta våra kretslopp och återanvända rest - och slaggprodukter.

2. Vi slipper bespruta våra marker och på så sätt riskera att få i oss farliga ämnen som är till för att döda biologiska varelser. Växterna blir också så småningom resistenta mot giftet vilket får oss att börja använda ett nytt eller öka dosen. Farlig utveckling!

3. Våra kor får ett mer naturligt liv utan konstgjorda ämnen och med möjlighet att gå ute och beta på somrarna.


Därför ska man välja ekologiska varor fram vanliga. Marit Paulsen är ute på hal is tycker jag!!


Kommentarer
Postat av: Joakim

Sv: Din blogg kan verkligen behöva ett lyft och något snyggt kan jag säkerligen fixa :) hör av dig till min mail så fixar vi något?

2009-04-26 @ 20:05:15
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/
Postat av: Micaela.

Jag har precis börjat med att käka allt så ekologiskt som möjligt. Och jag tror att jag kan dra mycket nytta av det du skriver, så jag ska nog börja följa din blogg!

2009-04-29 @ 18:13:16
URL: http://pickmynose.blogg.se/
Postat av: Sarah

hej igen jag är en riktig mjökldrickare, ska tänka om lite och föröska köra ekologiskt, jag kommer följa din blogg den e viktig och bra tycker jag!

jag länkar till den på min sida? går det bra`?

VH/sarah asbelani

www.scva.se

2009-05-03 @ 13:17:57
URL: http://www.scva.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0