Favoritmorgon

Lördagsmorgnar är helt klart min favoritmorgon.

Man kan äta en god frukost i lugn och ro. Idag knäckebröd med skinka och keso, ett glas äpplejuice och en fairtradeodlad apelsin.

Man kan lyssna på Lisa Syrén och "ring så spelar vi" på P4. Jag vet att det är lite, och kanske mer än lite, pensionärsvarning på det, men det är så mysigt. Hon är så gullig och jag förstår inte hur hon orkar prata och driva ett samtal med alla knäppskallar som ringer in. Musiken däremot är väl inte alltid den bästa, men det får man stå ut med.

Efter "ring så spelar vi" kommer "melodikrysset" vilket också är ganska mysigt. Lite barndomsfeeling på båda programmen faktiskt. Förstår dock inte hur Anders Eldeman har gjort ett nytt musikkryss varje lördag sedan jag var barn, och säkert långt före det.

Samtidigt som jag lyssnar på Lisa så läser jag GP. Lördagstidningen är, efter söndagstidningen, den bästa på hela veckan. Ovanligt tjock tidning just på lördagar med långa reportage samt en extradel som ibland har intressanta intervjuer.

Lördagsmorgon är helt enkelt perfekta!

Det enda jobbiga med lördagsmorgnarna är tanken på att man snart måste sätta igång med pluggandet. Extra jobbigt sådana här morgnar när solen skiner och man bara vill sitta ute i solen och läsa ointelligenskrävande tjejtidningar och dåliga kriminalromaner.

     
                                   Lisa Syren och Anders Eldeman

Kommentarer
Postat av: Hälsogudinnan

Hej!



I min blogg skriver jag om hälsa, välmående, skönhet, nyttig kost och träning, jag granskar innehållet i smink och hudvårdsprodukter och tipsar om produkter som är bra för huden. Det jag vill med bloggen är att inspirera och motivera andra människor till ett hälsosammare liv! Kika gärna in och se om du tycker att min blogg är bra! /Hälsogudinnan

2009-04-18 @ 10:31:50
URL: http://halsogudinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0