En konstig tant

I lägenheten under vår bor en tant som är 60-70 år. Hon är lite skum.

Tror hon är med i något som Jehovas Vittnen, fast istället för att gå runt och knacka dörr så sätter tanten upp lappar överallt med Jesus budskap, Bibelord och annat.

Sen påsk så sitter denna lappen uppe på hennes dörr:



Okej, bilden är söt och så - men texten stör mig. Skickar hon dessa vykort som påskkort eller?!

I soprummet, på anslagstavlan i trapphuset och i tvättstugan sitter ofta små lappar där det står Bibelord eller "Du är efterlyst - av Jesus".

Inte för att jag har kristenfobi, men det stör mig när man ska bli påtvingad massa budskap. Eller kanske inte påtvingad, men i alla fall tvingas se det. Man blir ju påtvingad budskap hela tiden, men just religiösa budskap känns känsligt.

Det har kommit så mycket ont ur religion (bland annat krig och massmord) och jag tycker det är något folk ska hålla för sig själva och inte tvinga på oss andra. Så sluta med dina lappar himla tant!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0