Avundsjuk på hjärnan

Nu är jag helt och fullt dödstrött!


Jag hade nog somnat på spexet om inte hela publiken varit med i pjäsen så som det väl är på spex. När det är ett roligt skämt eller dylikt ropar alla "omtag!" och så får skådespelarna köra det sista igen - gärna nu med ett nytt och ännu roligare skämt. Och så fortsätter det så tills publiken blivit nöjd.

Tycker ibland lite synd om skådespelarna. Hur lätt kan det vara att komma på nya skämt sådär på stående fot?! Om nu inte allt är planerat i förväg och de hyrt in någon som ropar "omtag" på speciella ställen?

Nu är jag hur dödstrött som helst i alla fall och längtar till sängen.



Ser det inte inbjudande ut?!

Kommer dock troligtvis sova hela natten med låten Avundsjuk på hjärnan - spelades nämligen på spexet. Så imorgon när jag vaknar kommer det att kännas som att den spelats hela natten om och om och om...

Alltså kommer jag inte vara utsövd imorgon. Suck! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0