Alla dagars störmoment

Har en grej som jag stör mig på varenda morgon och tänkte nu berätta vad det är.

Läser nämligen GP varje morgon till frukostfilen och tycker första delen är bäst, andra rätt ointressant och tredje delen rolig om det är intervju med någon rolig kulturperson. Men i den tredje delen finns det  värsta i hela tidningen nämligen en seriestripp som heter P.S.

Nog för att typisk göteborgshumor brukar vara tråkig, men den här serien måste vara bland det tråkigaste som har hänt.

Hittade ett gäng av gamla godingar på GPs hemsida och tänkte tråka ut er riktigt ordentligt genom att visa några här (tråkigast först även om det var svårt att rangordna dem då alla var så otroligt o-roliga):


Här förstår jag över huvud taget ingenting... Är detta roligt?!


I dessa finns i alla fall en vits även om den inte är vidare kul



Lite grann kul måste jag erkänna. Man förstår i alla
fall vad det roliga ska vara, även om man är långt
ifrån att skratta


Här ler man lite grann, inombords åtminstone. Och
någonstans tror jag även att det kan finnas en
moralpredikan vilket väl alltid kan vara bra!

Kommentarer
Postat av: Tant Grön

Hej Ladygreen !

Såg din blogg i ett inlägg på en annan blogg - och blev då nyfiken, när du talade om naturblogg. Jättekul med en ung tjej som bloggar om miljö och natur. Fin bakgrundsida på bloggen - och den är bekant för mig. Har en vän som har en naturblogg. Betydligt yngre än jag - men dubbelt så gammal som du.

Själv är jag starkt engagerad i naturfrågor och just nu hårt upptagen med arbete att Rädda ett grönområde - fin ekskog och barrskog - från total exploatering. Min vän med bloggen är också starkt engagerad i samma sak. Hans blogg är mer direkt naturinriktad - och fylld med fina naturbilder. Samt kritisk till de hårda angrepp som görs i naturen här i Stockholmsområdet.

Du tar ett superbra grepp om hela miljö- natur- och klimatfrågan. Läste din blogg nerifrån och upp ikväll. Du har så många kloka inlägg och smarta tankar. Och humor därtill.

Synd att inte så många ännu verkar har upptäckt din blogg - men det kommer! Jag vet att också ungdomar har ett miljöintresse.

Kommer att titta in på din blogg ofta. En hel del av dina inlägg som jag skulle vilja kommentera. Men tiden räcker inte just nu. Jo, lilla granen är superhäftig.

Du lever ju oerhört miljömedvetet. Och den där långa duschen - den är förlåten. Men kan inte späka sig. Själv avstår jag inte från ett avslappnande låångt bad - med örtdofter - någon gång per vecka.

Apropå dagens inlägg: Vet att göteborgshumor är speciell - har en del kontakter där nere.

Önskar dig en riktigt skön påsk - med god och miljömedveten mat (så långt det nu går).

2009-04-08 @ 23:28:59
Postat av: emma

Vill du bli månadens blogg? :)

http://emmanelson.blogg.se/2009/april/manadens-blogg.html#comment

2009-04-08 @ 23:51:27
URL: http://emmanelson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0