Afterwork och shoppingglädje

Just kommit hem från dagens afterwork - lite av en tradition på fredagar, och en väldigt trevlig tradition måste jag säga... Trevlig stämning, billig och ofta god mat och lite dricka till det...

Idag serverades dock mat med lite av påsktema - prinskorv, köttbullar, pastasallad, ris och svamp samt lite sallad och oliver. Helt okej, men inte tiptop. Framför allt inte när man bara fick ta en tallrik per dricka man köpte...

Det bästa after worket hittills för mig har varit på Världskulturmuseet i Götet i höstas. Riktigt god, nyskapande, vegetarisk mat med spännande smaker!

Ett annat bra ställe ska vara Vinkällaren nära Domkyrkan - sugen på att gå dit nästa helg faktiskt! 


Imorgon sedan är det dags för ULLARED! Har aldrig varit där i det billigaste av billiga varuhus. Ska bli spännande att se hur det är, man hör ju alltid så olika om det. Vissa älskar, vissa hatar. Känner jag mig själv rätt kommer jag bli lite anti av alla kanonerbjudanden och hysterisk människor som slåss om de sista tubsockorna... Men man vet ju aldrig - kanske hittar jag mitt paradis. Ska dock åka buss dit tillsammans med hyresgästföreningen och den avgås 7.00 imorgon vilket känns tidigt. Blir nog frukost och termos med varm choklad på bussen...



Kikar in på deras hemsida och där står det Shoppingglädje, fynd och överträffade förväntningar... Ser också att de har en stugby ett stenkast från affärerna så man kan sova över och fortsätta shoppa nästa dag. Det sjuka konsumtionssamhället slår mig alltid med häpnad...

På hemsidan finns också en länk till en webbkamera som filmar ingången till varuhuset. Bara att klicka på länken så får man se live. Jag börjar fundera på vem som är intresserad av att se vad som sker vid Ullared-entrén just nu! Och nu! Och nu! Vem kom på idén att rigga en kamera där och koppla upp den mot nätet...?



Här är utsikten från Ullareds webbkamera. Kittlande spännande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0