Dagens fuling

Nu ska ni få höra om dagens fuling:

jag är ute och promenerar och på vägen hem köper jag en ask vindruvor och en käck, ni vet sötlakrits. När jag nästan är hemma sätter jag mig på en bänk och ringer ett samtal. Under samtalet ramlar en femma ur mina fickor. Hade korta shorts med små fickor där allting ramlar ur. När jag reser mig upp efter samtalet för att gå sista biten så kontrollerar jag så inget annat ramlat ur fickorna.

Käcken har ramlat ur.

Jag är väldigt sugen så börjar gå tillbaks mot affären och kollar hela trottoaren på vägen. Halvvägs tillbaks ser jag en käck ligga på gatan. Går dit, böjer mig ner och upptäcker att käcken är tom. Någon har ätit den, vikt ihop ändarna så den ser oöppnad ut och lagt tillbaks den på marken.

Jag misstänker starkt en kille som gick bakom mig hela vägen från affären tills jag stannade vid bänken. När jag satt och pratade gick han bara förbi. Vilket svin.


Tur att jag i alla fall har mina vindruvor!

Kommentarer
Postat av: adam

så där, ganska härligt faktiskt

2009-06-01 @ 20:44:30
URL: http://mysketchbook.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej, tack för kommentaren. Njae har väl bara handlat något enstaka plagg som är ekologiskt, typ H&Ms organic cotton. Ge gärna tips på var man kan hitta mer ekologiska, snygga, kläder här i Gbg. Lustigt förresten att du läser till miljöekonom. Jag ska påbörja min b-kurs i nationalekonomi, inriktning miljöekonomi till hösten. :)

kram

2009-06-01 @ 21:12:17
URL: http://positivacarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0