Golf + miljö = hmm

Hemma från andra golfutflykten. Faktiskt riktigt kul nu när det börjar gå bättre för mig. Problemet är väl bland annat att bollarna sällan går dit man har tänkt sig. Annars är det också jobbigt att koncentrera sig såpass länge. Nu har vi gått i fyra timmar och hann inte ens igenom 18 hål. Jag är helt slut i huvudet.

Annars slås jag på golfbanan av hur människan slösar med naturresurserna. Att bygga en stor golfbana över sjukt många hektar mark, säkert fin jordbruksmark, och bara använda den som rekreation och nöje. Plus att man därtill tar bort den biologiska mångfalden som fanns där. Allt detta istället för att kunna fixa vete till hela närområdet. Ganska sjukt.

Det enda biologiska jag såg idag förut kanadagäss (evolutionens misstag) var en pytteliten söt grodunge. Kanske direkt kommen från ett av de konstgjorda diken som jag alltid lyckades träffa med bollen. Jättegullig var den i alla fall.

Ungefär såhär såg den ut (bild från google) med prickiga ben och pepparkornsögon!


Nu är jag en del av detta enorma slöseri av naturen. Fy på mig! Tur att jag är så dålig på att träffa bollen - då förstör jag i alla fall inte gräsmattan och alla de myror och maskar som lever där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0