Är du miljöbov på jobbet?

Hittade ett test på Expressens hemsida - är du en miljöbov på jobbet?
http://www.expressen.se/Utbildning/webbtest/1.965376/ar-du-en-miljobov-pa-kontoret

Gör det med intresse... och upptäcker att "Jättebra! du värnar verkligen om miljön. 14 rätt av 30 möjliga".

Själva resultatet lät ju inte så bra, men kul att känna mig miljövänlig i alla fall. Mycket styrs dock av min dåliga ekonomi som student, tar engångsreklampennor för jag inte anser mig ha råd att köpa riktiga, skriver inte ute papper för att jag inte vill köpa varken utskriftskort eller bläckpatroner.

Hoppas att jag fortsätter vara lika miljöriktig när jag "blir stor" och får ett jobb där jag väl åtminstone borde ha råd att köpa patroner och riktiga pennor.

Vad fick ni för resultat?!


Hur töntigt är det att vara miljömulle på jobbet? Tacka vet jag att plugga tillsammans med andra miljönissar. Nu blir det väl ändring på det när jag ska plugga ekonomi på Handels...



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Och tack för hälsningen!

Har kommit hem från semesterresan och har börjat

blogga så smått. Blir lite semesterbilder & sånt.

Måste bara berätta en liten anekdot från när jag

gick på gymnasiet - apropå ditt sommarjobb.

Efter sommarlovets slut, frågade vår klassföreståndare vad vi hade gjort under lovet.

Turen kom till en tjej som mitt kompisgäng kallade IQ (jag säger inte varför), naturligtvis var det ett

internnamn oss emellan som inte IQ själv kände till.

I själva verket hette hon C.....

Klassföreståndaren: - Jaha, C - och vad har du gjort i sommar då?

IQ (C): Jag har jobbat på Tempo, i charken.

Klassföreståndaren: Vad gjorde du där då? Stod du vid disken eller...?

IQ: Vaddå? Disken??? Nej, den tog de ju ner...

(underförstått, smutsig disk, som diskades i ngt annat rum)



Mitt gäng, vi kallade oss "Eliten", höll på att dö av undertryckt fniss...



Fast, vi var inte elaka på riktigt. Det var bara så dråpligt.



Ha det bra bland korvar och pastejer! Om du nu jobbar ff!

Själv har jag en dryg vecka kvar av semestern, skönt!



Rondine

2009-07-11 @ 19:34:02
URL: http://rondine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0