Morgonkrönika

Idag är det dags för Liseberg - Nordens största nöje!


Alla småsyskons (och även min) våta dröm varje sommar och nu har min lillebror tjatat hål i huvudet på mamma så idag har hon beslutat att öppna plånboken. Jag tror det är perfekt väder idag, sol och moln blandat, men säkert kommer det komma någon regndroppe under eftermiddagen.

Favoriten


Annars har jag min vanliga myslördagsmorgon idag; ring så spelar vi, GPs lördagsbilaga och O´boy. Idag är det en ny promgramledare på radion. Eller rättare sagt är det inte Lisa Syren. Så undrar vem killen är, någon som vet?

Kommer dock inte gå och träna denna lördagförmiddag som jag brukar göra. Anledningen är min sönderbrända rygg som nog inte skulle klara att jag la mig på den för att göra situps. Jag tror aldrig jag har sovit så dåligt som jag har gjort i natt. Somnade nog strax efter midnatt, vaknade ett, vred mig länga, vaknade två, tog Ipren och försökte smörja in mig själv med svalkande gel (hade inte hjärta att väcka pojkvännen), somnade, vaknade, vridning i sängen, stickande i ryggen... Så här fortgick hela natten fram till klockan fem då jag somnade. Vaknade halv åtta av fiskmåskräken utanför fönstret.

Egentligen borde jag alltså vara dödstrött och irriterad, men icke. Känner mig ljus i sinnet. Barnasinnet som gläds inför Liseberg kanske? Frågan är om ryggen kommer ta mycket stryk i alla berg-och-dal-banor?!


Vad ska ni göra idag?

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Haha, nejdå.

Inga smärtor i världen kan stå i vägen för barnasinnets glädje inför Liseberg!

2009-05-23 @ 10:39:56
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Ellen

Ah vad skoj med Liseberg =) Jag vill ocksa aka karusell!

2009-05-23 @ 12:26:38
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0