snart är man djurplågare då...

Jag började en ny kurs i skolan idag - människans miljöpåverkan. Verkar faktiskt som en riktigt rolig kurs, hoppas att jag slipper bli besviken. Och så är det sista kursen innan sommarlovet - bara tio veckor kvar tydligen.


I kursen ska vi bland annat göra en laboration i toxicitetbedömning, alltså en övning där man lär sig bestämma giftigheten i ett ämne. Man ska hemifrån ta med sig sitt eget tvättmedel och sedan prova det på något slags kräftdjur - tydligen ett väldigt vanligt sätt att mäta toxicitet - för att se hur farligt det är. Ska faktiskt bli spännande även om djurförsök inte känns lika roligt. Tror det kan bli en väldig tankeställare ifall mitt Euroshopper-tvättmedel visar sig döda kräftdjuret... Då kommer det aldrig mer bli lågprismärken!


Nu ska jag sätta mig mer och skriva ihop en överklagan till mitt senaste tentaresultat för att försöka höja mig ett betyg. Fick bara ett halvt poäng från VG så hoppashoppas att det ska lösa sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0