I valet och kvalet

Idag mötte jag en kille som hade en åsikt om Earth Hour som han gärna ville diskutera med mig. Han hävdade nämligen att det nödvändigtvis inte var miljösmart att släcka alla lampor i lördags då de allra flesta istället tände en mängd värmeljus av aluminium. Hur mycket energi kostar det inte att framställa värmeljus av aluminium? Och hur många lägger egentligen sina värmeljus i metallåtervinningsbehållaren?!


Jag hade en lärare som hade en liknande diskussion kring miljösmartheten i personalrummen; Vem är egentligen mest miljösmart - den person som har en porslinskopp som man nitiskt diskar efter varje kafferast eller den som tar en ny pappersmugg varje rast och lägger den i kartonginsamlingen?

                    eller                  





Själv vill jag bara tillägga att jag återvann alla värmeljus från i lördags!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0