Hat

Har varit och tränat alldeles nyss. Sitter nu och andas ut.

Hade ett tag planer på att gå Friskis&Svettis ledarutbildning och bli träningsledare på några gympapass i veckan, men så kände jag inte att jag hade tid. Och nu känner jag att jag inte vill.

Hon som var ledare idag var så sjukt hurtig och vältränad fast hon nog var femtio. Hon gjorde säkert femtio armhävningar och när hon käckt ropade (helt utan andfåddhet i rösten) "tio till va - kom igen" ville jag bara skjuta henne på fläcken... Tur att blickar inte kan döda!

Vissa av träningsledare måste verkligen känna sig hatade i sådana där armhävningssituationer. Ungefär lika hatade som språklärare är på högstadiet...


Så det är lika bra att jag hoppas över att bli ledare - jag vill inte vara hatad, inte ens under några minuters styrketräning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0