Äntligen tog jag steget...

Jag känner just nu en sådan glädje över att jag äntligen tog mig i kragen och började blogga!

Ända sedan i höstas har jag tänkt på detta - att det behövs en blogg som är skriven av någon som är intresserad av miljöfrågor och som vill leva miljövänligt, men fortfarande LEVA! Jag är så trött på alla som hävdar att vi miljömedvetna vill att vi alla ska gå och lägga oss i en grotta någonstans och inte använda någonting av naturens resurser. Som tror att man måste inskränka på sin livskvalitet för att bli mer miljövänlig.

Det tror inte jag!

Jag tror att vi kan leva betydligt mer miljövänligt än vi gör idag utan att få en speciellt mycket sämre livskvalitet. Det räcker med att åka buss istället för bil om man kan. Att inte köpa ett nytt par jeans i veckan, utan ett par i kvartalet. Att återanvända ICAkassarna ett par gånger och inte slänga dem direkt när man har burit hem mat i dem en gång. 

Jag är övertygad om att fler än jag är intresserad av dessa frågor och jag hoppas att ni vill diskutera dessa med mig här på bloggen. Välkomna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0