Otraditionell midsommartårta

Har nu bakat en otraditionell midsommartårta.

 
Understa lagret med chokladkräm och hallon


Det färdiga resultatet

Min bror gillar inte jordgubbar så det blev istället, ekologiskt oförsvarbart, vindruvor. Annars är det som sagt chokladkräm (3 msk kakao, 3 msk socker, 2 dl mjölk, 1 msk maizena majsstärkelse och lite lemon curd/apelsinmarmelad) och hallon på understa lagret. Sedan vaniljkräm på nästa lager och överst grädde och vindruvor.

Ska bli smarrigt att äta ikväll!


Mycket disk blir det dock vid tårtbakning. Tur att vi har diskmaskin. Och på tal om diskmaskiner har jag tänkt ta upp en sak som jag tänkt länge på. När man stoppar i en disktablett i diskmaskinen är det ju plast runt vätskan. När allt är färdigdiskat är plasten borta. Vart tar den vägen??
 
Jag förstår att diskmedlet löses upp - men plasten? Vart tar den vägen? Är jag en miljöbov i hasorna?!

Kommentarer
Postat av: Cristian

Holy cow, dela med dig :) Det vattnas i munnen på mig! :) Haha!

2009-06-19 @ 16:45:50
URL: http://ichris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0