Boktips från en bokmal

Bokmal som jag är och efter att under dagen ha sträckläst Stieg Larssons andra bok i trilogin Millennium så har jag beslutat mig för att delge mina boktips inför sommarens hängmattemaraton (om det nu blir någon sol).



Liten presentation av vissa böcker:

Busters öron: obeskrivligt bra! Läs den.
Flyga drake: roman om modern historia som berättar vad krig medför. Kommer bli en modern klassiker tror jag bestämt.
Varför deppar Gilbert Grape: även filmen rekommenderas varmt för er som inte är bokslukare.
Flickan som lekte med elden: det finns en anledning till varför den gripit hela Sverige.
Vårt klimat: lärorik, tankeväckande och utomordentligt bra. Läs den om ni vill få en bra bild av klimatläget!
Det lilla huset i stora skogen: min favoritbok under barndomen. Hela serien är underbar, men många har bara sett teveserien, lilla huset på prärien. Läs boken också! Rekommenderas för yngre syskon.
Konsten att vara snäll: tankeväckande och lärorik
Havets stjärna: öden vävs ihop på ett fantastiskt sett. Gripande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0