Varför blir de människorna föräldrar?


Bild från Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/wendela/article5018297.ab


Läser på Aftonbladet att mammor i Storbritannien äter piller mot bröstmjölk. Anledningen att de inte vill amma sina barn är smärta och "sociala skäl".

Jag känner att hela världen har blivit helt sjuk. Eller vissa delar av världen. Mänskligheten har i vissa fall gått helt ifrån det naturliga och snart är allting konstgjort.

Forskning visar att barn som fötts upp med bröstmjölksersättning istället för riktig bröstmjölk löper större risker att få allergier som stora. Och även fast bröstmjölksersättning låter väldigt bra och naturlig kan jag tänka mig att det finns en vits med att amma på riktigt, nämligen att bröstmjölken innehåller ämnen som genom evolutionen skapats och som passar perfekt till människobarn. Sådan bröstmjölk tror jag inte går att skapa på kemisk väg.

Ibland känns det som att folk skaffar barn och har det som en accessoar. Som att "det hör till att skaffa barn och därför gör vi det. Och sen är de ju ganska söta också." Man inser inte att de är en individ, och man vill absolut inte låta den skrikande bebisen suga på en bröst och få i sig livsnödvändig bröstmjölk.

Jag har absolut förståelse för att amning medför enorma problem för vissa kvinnor och att man då tvingas ge ersättning till sitt barn. Men att köpa bröstmjölksersättning och äta piller för att slippa tömma brösten på mjölk verkar helt absurt.


Dessa människor borde inte få bli föräldrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0