Sommarmode

Kollar runt på lite olika klädsajter för att leta linnen till sommardagarna - längtar ju dit som sagt!

Är faktiskt lite besviken på HMs ekologiska utbud. Inte direkt några revolutionerande grejer, mestadels lite blekrosa tshirts.

Detta var det roligaste som fanns. Okej, men inte så värst mycket mer. Tråkigt att de ser ut som kopior av varandra bortsett från färgen. Orkar HM inte engagera sig mer i "de där miljönissarnas efterfrågan på miljövänliga kläder"?

Googlade därefter på organic kläder och fick upp företaget Hildur som jag skrev om för några dagar sedan också. De har faktiskt rätt mycket snygga kläder, men där är det betydligt dyrare än HM såklart.



Dessa blev mina favoriter; en herrtröja med en indian på, en urgullig grön tröja till småbarn och en sommarljuv klänning. Gå in på www.hildur.se för att se mer.

Avslutningsvis hittade jag något jag inte sett förut. Jag tycker att nästan alla ekologiska kläder är t-shirts eller linnen, men så hittade jag nu en hood-tröja som var helt okej på en för mig helt okänd sajt.



Hittade den på http://www.swedenorganics.com/ som är en webbshop med lite allt möjligt ekologiskt.


Avslutningsvis tycker jag att ekologiska kläder ofta är trista i färgerna. Det är mycket blekt och pastellfärger och små ljuva fåglar som motiv. Är det kanske så att alla färgmedel som ger starka färger är farliga?

De är dessutom ganska trista i modellerna, i alla fall på de stora företagen. Tittar man på HMs organiska tshirtar har alla samma urringning och ärmlängd. Och sen finns det inga ekologiska kläder till killarna - är det bara vi tjejer som inte vill ha gift direkt mot huden?!

Kom gärna med tips om fler företag som säljer ekologiska kläder. Gärna företag med webbshop så man slipper ge sig ut på shoppingturer och svettas i provrum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0