Slottsskogen

Göteborgs bästa ställe (när det är sol) är Slottsskogen. Mysig atmosfär; alla är glada och äter glass, små söta barn som precis lärt sig cykla och pensionärer som solar på sina rollatorer.

Fotade en massa när jag spatserade runt och väntade på att gå på lägenhetsvisning:

  
En fin hängbjörk (?)
    

   
Den inofficiella ankdammen

 
Säldammen där barnen flockades





 
Den officiella ankdammen


Svanarna, som vägrade titta mot mig

 

En blommande vide, och fotografen själv


Kommer ni till Göteborg någon solig dag - missa inte Slottsskogen!!

Kommentarer
Postat av: Maol

Sälar i GBG? Jag tycker mycket om sälar! Jag vill också se! Är de vilda eller i fångenskap? De finns i slottsskogen iaf?

2009-04-16 @ 20:46:29
URL: http://monstars.blogg.se/
Postat av: Alician

Yes, de finns i slottsskogen. De finns i en bassäng. Lite synd om dem tycker jag för bassängen är inte speciellt stor. Men följ i alla fall skyltar mot säldammen!

2009-04-16 @ 21:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0