Hade bilar förbjudits?

Jag tittade ju på Debatt igår kväll och de pratade då om ifall alkohol hade förbjudits om man redan från början hade vetat hur farligt det var och vilka konsekvenser det medförde i form av våld, våldtäkter, självmord mm.


Jag funderar över om bilar hade förbjudits ifall man visste hur mycket miljöförstöringar de skulle komma att bidra med.

Bilar drivna på fossila bränslen (bensin och diesel alltså) tror jag inte hade funnits idag om man på Henry Fords tid visste vad det medförde.

Bilar bidrar till följande miljöproblem

  • försurning av mark och vatten
  • spridning av partiklar, som försämrar vår hälsa
  • bildning av marknära ozon, som förstör vår hälsa och försämrar växters tillväxt
  • koldioxidutsläpp, utsläpp av en växthusgas som bidrar till att öka jordens temperatur


Jag tror i alla fall att om vi hade vetat problemen med bensin/dieseldrivna bilar så hade vi inte stannat utvecklingen där utan lett den vidare till miljövänligare fordon redan på 1920-talet.

Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Anna

sv: hihi har bestämt mig för att skita i det och börja igen ;)

2009-04-29 @ 19:03:22
URL: http://aannapannas.blogg.se/
Postat av: nathalie

Sv : jag tror inte att det är svårt att få till pengarna, mer att SPARA dom :D<3 puss

2009-04-29 @ 19:33:31
URL: http://nathaliehjertbergnyander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0