Fler vårtecken

Har ni sett?



Videt har slagit ut!

Under promenaden genom Alingsås förut såg man hur mycket vårtecken som helst. Blir helt lycklig inombords och vill bara åka till närmsta sjö och bada. Tyvärr är det ju inte så varmt ännu.

Min mamma envisas dock med att vara pessimist och hävdar att det säkert kommer snöa minst en gång till i vår. Sån glädjeförstörare.


Såg nyss mina första två avsnitt av Sex and the City. Var ganska positivt överraskad, men ännu inte helt fast. Är inte så förtjust i amerikanska såpor över huvud taget, men det kan vara ganska skönt att slappna av till en kväll som denna när man är helt dödstrött. Samantha var min favorit - vacker, självsäker och rolig. Hon hade en jättefin röd klänning på sig också i en scen. Skulle dö över att ha en röd klänning.

  

Tror snart jag kryper ner för lite skönhetssömn. Kanske kollar om det finns något kul på SVTs hemsida som sängfösare.

Imorgonen kommer bli en intensiv dag med bankbesök, cykelreparation (har lovat min bror att släpa hans fallfärdiga cykel till reparation) och kanske känner mig hurtig nog för att ringa körskolan och se om de har någon ledig tid på förmiddagen.

Hatar i och för sig körskolan. Allt som idag kändes kanon när jag körde kommer totalsågas av den slemmiga bilskoleläraren som låter mig "lära av mina misstag" istället för att säga hur jag ska göra. När jag tänker efter orkar jag nog inte ringa dit, även om jag kommer ångra mig om några år.

Tror att det kommer bli jobbigare för varje år som går att ta tag i det där himla körkortet - vad jag nu ska med det till?! Hade i och för sig varit bra att ha imorgon när jag ska storhandla. Ensam. Ganska jobbigt att släpa matkassar över halva Göteborg.

Nåja, vi får se. Never know what tomorrow brings.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0