Flås, Fisk, Förvirring

Har nu slappnat av efter hemmajympan.

Tog först en promenad på en halvtimme. Typ powerwalk fast utan stavar (har inga). Joggade lite några minuter då och då som ett substitut för stavarna och för att få upp flåset.

Därefter gjorde jag mitt lilla styrkepass på typ tre minuter:
  • 15 armhävningar (på knä, kan inte göra riktiga)
  • 15 rygglyft
  • 40 cykeltramp i luften, varav 20 på sidan
  • 20 situps
  • 10 sneda situps åt varje håll
  • 20 sekunder plankan
  • 20 benböj
Så nu kan jag med hyfsat gott samvete äta lite glass ikväll medan jag kollar på doktor Åsa!


När jag duschade efter jympapasset blev jag livrädd, för av någon anledning fick jag för mig att någon var inne i lägenheten. Jag tyckte nämligen att jag hörde någon som knackade på badrumsdörren. När jag med bultande hjärta smög upp dörren och sa "hallå" svarade ingen. Jag måste göra något åt min paranoia.

Lagade i alla fall middag till mig själv och pojkvännen. Väldigt hälsosam mat om du frågar mig!

    
Råris, norsk lax och spenat.

Laxen var ju dock från Norge och jag antar därför att den var odlad. Kan inte bestämma mig om jag gillar grejen med odlad fisk. Men å andra sidan, vad är alternativet? Viltfångad fisk finns det ju snart ingen kvar.

Å andra sidan (igen) är den odlad fisken uppfödd på viltfångad fisk långt ner i näringskedjorna (krill och sånt) så egentligen är det som att äta viltfångad fisk. Nästan ännu värre, eftersom det skulle vara värre om haven tömdes på fisken långt ner i näringskedjan än stora fiskar som torsk och lax. 

I valet och kvalet - som vanligt!

Middagen var riktigt god i alla fall! Nu kanske jag har fått lite mer energi och inspiration för att plugga litegrann - vad tror ni?.

Vad ska ni hitta på ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0