Efterlysning

Tog en promenad bort till Icaaffären och fick återigen sommarlovskänslor. Inte klokt vad man kan hålla på att se fram emot någonting varje vinter som varje år blir lite av en besvikelse med en dag sol och sex dagar regn/dugg varje vecka i tio veckor. Och sedan börjar man att längta igen...


Ska flytta hem i sommar och behöver då en cykel. Måste dock köpa en ny då min gamla fina skorv blivit stulen i staden som har Sveriges största omsättningen på cyklar - Alingsås. Alla som bor där har fått minst tre cyklar stulna/vandaliserade genom sitt liv och jag är inget undantag.


Borta för alltid


Men att köpa en ny fungerande cykel är ju hur dyrt som helst. Jag blir helt chockad när man kliver in i en cykelaffärer och ser fyrsiffriga tal som aldrig börjar på en siffra under 4. I sådana lägen känner jag ett blossande hat mot den person som en dag utanför mataffären, medan jag var inne och köpte glass, snodde min älskade skorv. Och ändå hade jag ultracykellås som försäljaren hävdade var helt stöldsäkert. Pyttsan!

Har ni sett Skorven - hör av er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0